19.12.2024, 12:30
Kapitulli VI Qeveria e Republikës së Kosovës
Neni 92 [Parimet e Përgjithshme]
1. Qeverinë e Kosovës e përbëjnë Kryeministri, zëvendëskryeministrat dhe ministrat.
2. Qeveria e Kosovës ushtron pushtetin ekzekutiv në pajtim me Kushtetutën dhe ligj.
3. Qeveria zbaton ligjet dhe aktet e tjera të miratuara nga Kuvendi i Kosovës dhe ushtron
veprimtari tjera brenda përgjegjësive të përcaktuara me këtë Kushtetutë dhe me ligj.
4. Qeveria merr vendime në pajtim me këtë Kushtetutë dhe me ligje, propozon projektligje dhe
amendamentimin e ligjeve ekzistuese e akteve të tjera, si dhe mund të japë mendimin rreth
projektligjeve të cilat nuk janë të propozuara nga ajo.
Neni 93 [Kompetencat e Qeverisë]
Qeveria ka këto kompetenca:
(1) propozon dhe zbaton politikën e brendshme dhe të jashtme të vendit;
(2) mundëson zhvillimin ekonomik të vendit;
(3) propozon Kuvendit projektligje dhe akte të tjera;
(4) merr vendime dhe nxjerr akte juridike ose rregullore, të nevojshme për zbatimin e
ligjeve;
(5) propozon Buxhetin e Republikës së Kosovës;
(6) udhëzon dhe mbikëqyr punën e organeve të administratës;
(7) udhëzon veprimtarinë dhe zhvillimin e shërbimeve publike;
(8) i propozon Presidentit të Republikës së Kosovës emërimet dhe shkarkimet për shefa
të misioneve diplomatike të Kosovës;
(9) propozon amendamentimin e Kushtetutës;
(10) mund të referojë çështje kushtetuese në Gjykatën Kushtetuese;
(11) ushtron edhe funksione të tjera ekzekutive, të cilat nuk u janë caktuar organeve të
tjera qendrore ose vendore.
- 37 -
Neni 94 [Kompetencat e Kryeministrit]
Kryeministri ka këto kompetenca:
(1) përfaqëson dhe udhëheq Qeverinë;
(2) siguron që të gjitha Ministritë të veprojnë në pajtim me politikat qeveritare;
(3) siguron zbatimin e ligjeve dhe të politikave të përcaktuara të Qeverisë;
(4) ndërron anëtarët e Qeverisë, pa pëlqimin e Kuvendit;
(5) kryeson Këshillin e Sigurisë të Kosovës;
(6) emëron Drejtorin e Përgjithshëm të Policisë së Kosovës;
(7) këshillohet me Presidentin e Republikës së Kosovës mbi çështjet e Inteligjencës;
(8) së bashku me Presidentin, emëron Drejtorin, Zëvendësdrejtorin dhe Inspektorin e
Përgjithshëm të Agjencisë së Kosovës për Inteligjencë;
(9) këshillohet me Presidentin për zbatimin e politikës së jashtme të vendit;
(10) kryen edhe punë të tjera, të përcaktuara me Kushtetutë dhe me ligj.
Neni 95 [Zgjedhja e Qeverisë]
1. Pas zgjedhjeve, Presidenti i Republikës së Kosovës i propozon Kuvendit kandidatin për
Kryeministër, në konsultim me partinë politike ose koalicionin që ka fituar shumicën e
nevojshme në Kuvend për të formuar Qeverinë.
2. Kandidati për Kryeministër, jo më vonë se pesëmbëdhjetë (15) ditë pas emërimit, paraqet
përbërjen e Qeverisë para Kuvendit të Kosovës dhe kërkon miratimin nga ana e Kuvendit.
3. Qeveria konsiderohet e zgjedhur nëse merr shumicën e votave të të gjithë deputetëve të
Kuvendit të Kosovës.
4. Nëse përbërja e propozuar e Qeverisë nuk merr shumicën e votave të nevojshme, Presidenti i
Republikës së Kosovës, brenda dhjetë (10) ditësh emëron kandidatin tjetër sipas së njëjtës
procedurë. Nëse as herën e dytë nuk zgjidhet Qeveria, atëherë Presidenti i Kosovës i shpall
zgjedhjet, të cilat duhet të mbahen jo më vonë se dyzet (40) ditë nga dita e shpalljes së tyre.
5. Nëse Kryeministri jep dorëheqjen ose për arsye të tjera, posti i tij/saj mbetet i lirë, Qeveria
bie, dhe Presidenti i Republikës së Kosovës, në konsultim me partitë politike ose koalicionin
që ka fituar shumicën në Kuvend, mandaton kandidatin e ri, për të formuar Qeverinë.
- 38 -
6. Anëtarët e Qeverisë pas zgjedhjes, japin betimin para Kuvendit. Teksti i betimit rregullohet
me ligj.
Neni 96 [Ministritë dhe Përfaqësimi i Komuniteteve]
1. Ministritë dhe organet e tjera ekzekutive themelohen, sipas nevojës, për kryerjen e
funksioneve brenda kompetencave të Qeverisë.
2. Numri i anëtarëve të Qeverisë përcaktohet me aktin e brendshëm të saj.
3. Në Qeveri do të jenë së paku një (1) Ministër nga komuniteti Serb dhe një (1) Ministër nga
ndonjë komunitet tjetër joshumicë në Kosovë. Nëse janë më shumë se dymbëdhjetë ministra,
Qeveria do të ketë edhe një ministër të tretë, i cili përfaqëson një nga komunitetet joshumicë
në Kosovë.
4. Do të jenë së paku dy (2) zëvendësministra nga komuniteti Serb i Kosovës dhe dy (2)
zëvendësministra nga komunitete të tjera joshumicë në Kosovë. Nëse janë më shumë se
dymbëdhjetë (12) ministra, Qeveria do të ketë edhe një zëvendësministër të tretë, i cili
përfaqëson komunitetin Serb, dhe një (1) tjetër zëvendësministër, i cili përfaqëson një nga
komunitetet e tjera joshumicë në Kosovë.
5. Zgjedhja e këtyre ministrave dhe zëvendësministrave do të vendoset pas konsultimit me
partitë, me koalicionet ose grupet që përfaqësojnë komunitetet që nuk janë shumicë në
Kosovë. Nëse caktohen kandidatë jashtë deputetëve të Kuvendit të Kosovës, për këta
ministra e zëvendësministra kërkohet miratimi formal i shumicës së deputetëve të Kuvendit,
të cilët u përkasin partive, koalicioneve, nismave qytetare dhe kandidatëve të pavarur, të cilët
janë deklaruar se përfaqësojnë komunitetin në fjalë.
6. Kryeministri, zëvendëskryeministrat dhe ministrat e Qeverisë mund të zgjidhen nga deputetë
të Kuvendit të Kosovës ose nga persona të kualifikuar, që nuk janë deputetë të Kuvendit.
7. Papajtueshmëria e anëtarëve të Qeverisë lidhur me funksionet e tyre rregullohet me ligj.
Neni 97 [Përgjegjësia]
1. Qeveria, për punën e vet, i përgjigjet Kuvendit të Kosovës.
2. Kryeministri, zëvendëskryeministrat dhe ministrat mbajnë bashkëpërgjegjësinë për vendimet
që merr Qeveria, dhe përgjegjësinë individuale për vendimet që marrin në fushat e
përgjegjësive të tyre.
- 39 -
Neni 98 [Imuniteti]
Anëtarët e Qeverisë së Kosovës gëzojnë imunitet nga ndjekja penale, paditë civile dhe shkarkimi
për veprimet dhe vendimet brenda fushëveprimit të përgjegjësive të tyre si anëtarë të Qeverisë.
Neni 99 [Procedurat]
Mënyra e punës dhe procedurat e vendimmarrjes në Qeveri rregullohen me ligj dhe me
rregullore.
Neni 100 [Mocioni i Votëbesimit]
1. Mocioni i mosbesimit ndaj Qeverisë mund të ngrihet me propozimin e një të tretës (1/3) të të
gjithë deputetëve të Kuvendit.
2. Votëbesimin e Qeverisë mund ta kërkojë Kryeministri.
3. Mocioni i mosbesimit vihet në rendin e ditë të Kuvendit, jo më vonë se pesë (5) ditë e as më
herët se dy (2) ditë nga data e parashtrimit të tij.
4. Konsiderohet se mocioni i mosbesimit është pranuar, nëse për të kanë votuar shumica e të
gjithë deputetëve të Kuvendit të Kosovës.
5. Nëse mocioni i mosbesimit dështon, mocioni tjetër i mosbesimit nuk mund të ringrihet gjatë
nëntëdhjetë (90) ditëve të ardhshme.
6. Nëse mocioni i mosbesimit votohet për Qeverinë në tërësi, Qeveria konsiderohet në
dorëheqje.
Neni 101 [Shërbimi Civil]
1. Përbërja e shërbimit civil do të pasqyrojë shumëllojshmërinë e popullit të Kosovës, duke
marrë në konsideratë parimet e barazisë gjinore, të njohura ndërkombëtarisht.
2. Një Këshill i Pavarur Mbikëqyrës për shërbimin civil siguron respektimin e rregullave dhe
parimeve që rregullojnë shërbimin civil dhe i cili pasqyron diversitetin e popullit të
Republikës së Kosovës.
- 40 -
Kapitulli VII Sistemi i Drejtësisë
Neni 102 [Parimet e Përgjithshme të Sistemit Gjyqësor]
1. Pushteti gjyqësor në Republikën e Kosovë ushtrohet nga gjykatat.
2. Pushteti gjyqësor është unik, i pavarur, i drejtë, apolitik e i paanshëm dhe siguron qasje të
barabartë në gjykata.
3. Gjykatat gjykojnë në bazë të Kushtetutës dhe ligjit.
4. Gjyqtarët gjatë ushtrimit të funksionit të tyre duhet të jenë të pavarur dhe të paanshëm.
5. Garantohet e drejta për ankesë ndaj një vendimi gjyqësor, përveç nëse me ligj është
përcaktuar ndryshe. E drejta e përdorimit të mjeteve të jashtëzakonshme juridike, rregullohet
me ligj. Me ligj mund të lejohet e drejta për të referuar një rast në mënyrë të drejtpërdrejtë në
Gjykatën Supreme, dhe për të tilla raste nuk ka të drejtë ankese.
Neni 103 [Organizimi dhe Jurisdiksioni i Gjykatave]
1. Organizimi, funksionimi dhe jurisdiksioni i Gjykatës Supreme dhe i gjykatave të tjera,
rregullohen me ligj.
2. Gjykata Supreme e Kosovës është autoriteti më i lartë gjyqësor.
3. Të paktën pesëmbëdhjetë përqind (15%) e gjyqtarëve të Gjykatës Supreme, por jo më pak se
tre (3) gjyqtarë, do të jenë nga radhët e komuniteteve që nuk janë shumicë në Kosovë.
4. Kryetarin e Gjykatës Supreme të Kosovës e emëron dhe shkarkon Presidenti i Kosovës, nga
radhët e gjyqtarëve te Gjykatës Supreme, për mandat shtatëvjeçar, pa mundësi të riemërimit,
pas propozimit të Këshillit Gjyqësor të Kosovës për emërimin ose shkarkimin e saj/tij.
5. Kryetarët e të gjitha gjykatave të tjera emërohen në mënyrën e përcaktuar me ligj.
6. Të paktën pesëmbëdhjetë përqind (15%) e gjyqtarëve nga cilado gjykatë tjetër, e themeluar
me jurisdiksionin e apelit, por jo më pak se dy (2) gjyqtarë do të jenë nga radhët e
komuniteteve që nuk janë shumicë në Kosovë.
7. Gjykata të specializuara mund të themelohen me ligj kur kjo të jetë e nevojshme, por në asnjë
mënyrë nuk mund të themelohen gjykata të jashtëzakonshme.
- 41 -
Neni 104 [Emërimi dhe Shkarkimi i Gjyqtarëve]
1. Gjyqtarët i emëron, riemëron dhe shkarkon Presidenti i Republikës së Kosovës, me
propozimin e Këshillit Gjyqësor të Kosovës.
2. Përbërja e gjyqësorit pasqyron shumëllojshmërinë etnike të Kosovës dhe parimet e pranuara
ndërkombëtarisht të barazisë gjinore.
3. Përbërja e gjykatave pasqyron përbërjen etnike të jurisdiksionit territorial të gjykatës
përkatëse. Para dhënies së propozimit për emërim ose riemërim, Këshilli Gjyqësor i Kosovës
këshillohet me gjykatën përkatëse.
4. Gjyqtarët mund të shkarkohen nga funksioni për shkak të dënimit për një vepër të rëndë
penale ose për mosrespektimin e rëndë të detyrave.
5. Gjyqtarët kanë të drejtë të ankohen ndaj vendimit mbi shkarkimin drejtpërdrejt në Gjykatën
Supreme të Kosovës.
6. Gjyqtarët nuk mund të transferohen kundër vullnetit të tyre, përveç nëse është parashikuar
ndryshe me ligj, për shkak të funksionimit efikas të gjyqësorit ose masave disiplinore.
Neni 105 [Mandati dhe Riemërimi]
1. Mandati fillestar për gjyqtarët është trevjeçar. Në raste të riemërimit, mandati është i
përhershëm deri në moshën e pensionimit, sikurse është përcaktuar më ligj, përveç nëse
shkarkohet në pajtim me ligjin.
2. Kriteret dhe procedurat për riemërimin e një gjyqtari, përcaktohen nga Këshilli Gjyqësor i
Kosovës dhe ato mund të dallojnë në shkallë nga kriteret e përdorura për shkarkimin e
gjyqtarëve.
Neni 106 [Papajtueshmëria]
1. Gjyqtari nuk mund të ushtrojë ndonjë funksion në institucionet shtetërore jashtë gjyqësorit, të
jetë i përfshirë në ndonjë aktivitet politik ose ndonjë aktivitet tjetër të ndaluar me ligj.
2. Gjyqtarëve nuk u lejohet të marrin përgjegjësi ose të jenë bartës të funksioneve, të cilat në
çfarëdo mënyre, do të ishin në kundërshtim me parimet e pavarësisë dhe paanësisë së rolit të
gjyqtarit.
- 42 -
Neni 107 [Imuniteti]
1. Gjyqtarët, përfshirë edhe gjyqtarët porotë, gëzojnë imunitetin nga ndjekja penale, paditë
civile dhe shkarkimi nga funksioni, për vendimet e marra, votimin e bërë, mendimin e
shprehur dhe për veprimet e tjera të ndërmarra që janë brenda fushëveprimit të detyrave dhe
përgjegjësive të tyre si gjyqtarë.
2. Gjyqtarët, përfshirë edhe gjyqtarët porotë, nuk gëzojnë imunitet dhe mund të shkarkohen nga
funksioni, kur të kenë shkelur ligjin me qëllim.
3. Kur një gjyqtar akuzohet ose arrestohet, duhet të njoftohet pa vonesë Këshilli Gjyqësor i
Kosovës.
Neni 92 [Parimet e Përgjithshme]
1. Qeverinë e Kosovës e përbëjnë Kryeministri, zëvendëskryeministrat dhe ministrat.
2. Qeveria e Kosovës ushtron pushtetin ekzekutiv në pajtim me Kushtetutën dhe ligj.
3. Qeveria zbaton ligjet dhe aktet e tjera të miratuara nga Kuvendi i Kosovës dhe ushtron
veprimtari tjera brenda përgjegjësive të përcaktuara me këtë Kushtetutë dhe me ligj.
4. Qeveria merr vendime në pajtim me këtë Kushtetutë dhe me ligje, propozon projektligje dhe
amendamentimin e ligjeve ekzistuese e akteve të tjera, si dhe mund të japë mendimin rreth
projektligjeve të cilat nuk janë të propozuara nga ajo.
Neni 93 [Kompetencat e Qeverisë]
Qeveria ka këto kompetenca:
(1) propozon dhe zbaton politikën e brendshme dhe të jashtme të vendit;
(2) mundëson zhvillimin ekonomik të vendit;
(3) propozon Kuvendit projektligje dhe akte të tjera;
(4) merr vendime dhe nxjerr akte juridike ose rregullore, të nevojshme për zbatimin e
ligjeve;
(5) propozon Buxhetin e Republikës së Kosovës;
(6) udhëzon dhe mbikëqyr punën e organeve të administratës;
(7) udhëzon veprimtarinë dhe zhvillimin e shërbimeve publike;
(8) i propozon Presidentit të Republikës së Kosovës emërimet dhe shkarkimet për shefa
të misioneve diplomatike të Kosovës;
(9) propozon amendamentimin e Kushtetutës;
(10) mund të referojë çështje kushtetuese në Gjykatën Kushtetuese;
(11) ushtron edhe funksione të tjera ekzekutive, të cilat nuk u janë caktuar organeve të
tjera qendrore ose vendore.
- 37 -
Neni 94 [Kompetencat e Kryeministrit]
Kryeministri ka këto kompetenca:
(1) përfaqëson dhe udhëheq Qeverinë;
(2) siguron që të gjitha Ministritë të veprojnë në pajtim me politikat qeveritare;
(3) siguron zbatimin e ligjeve dhe të politikave të përcaktuara të Qeverisë;
(4) ndërron anëtarët e Qeverisë, pa pëlqimin e Kuvendit;
(5) kryeson Këshillin e Sigurisë të Kosovës;
(6) emëron Drejtorin e Përgjithshëm të Policisë së Kosovës;
(7) këshillohet me Presidentin e Republikës së Kosovës mbi çështjet e Inteligjencës;
(8) së bashku me Presidentin, emëron Drejtorin, Zëvendësdrejtorin dhe Inspektorin e
Përgjithshëm të Agjencisë së Kosovës për Inteligjencë;
(9) këshillohet me Presidentin për zbatimin e politikës së jashtme të vendit;
(10) kryen edhe punë të tjera, të përcaktuara me Kushtetutë dhe me ligj.
Neni 95 [Zgjedhja e Qeverisë]
1. Pas zgjedhjeve, Presidenti i Republikës së Kosovës i propozon Kuvendit kandidatin për
Kryeministër, në konsultim me partinë politike ose koalicionin që ka fituar shumicën e
nevojshme në Kuvend për të formuar Qeverinë.
2. Kandidati për Kryeministër, jo më vonë se pesëmbëdhjetë (15) ditë pas emërimit, paraqet
përbërjen e Qeverisë para Kuvendit të Kosovës dhe kërkon miratimin nga ana e Kuvendit.
3. Qeveria konsiderohet e zgjedhur nëse merr shumicën e votave të të gjithë deputetëve të
Kuvendit të Kosovës.
4. Nëse përbërja e propozuar e Qeverisë nuk merr shumicën e votave të nevojshme, Presidenti i
Republikës së Kosovës, brenda dhjetë (10) ditësh emëron kandidatin tjetër sipas së njëjtës
procedurë. Nëse as herën e dytë nuk zgjidhet Qeveria, atëherë Presidenti i Kosovës i shpall
zgjedhjet, të cilat duhet të mbahen jo më vonë se dyzet (40) ditë nga dita e shpalljes së tyre.
5. Nëse Kryeministri jep dorëheqjen ose për arsye të tjera, posti i tij/saj mbetet i lirë, Qeveria
bie, dhe Presidenti i Republikës së Kosovës, në konsultim me partitë politike ose koalicionin
që ka fituar shumicën në Kuvend, mandaton kandidatin e ri, për të formuar Qeverinë.
- 38 -
6. Anëtarët e Qeverisë pas zgjedhjes, japin betimin para Kuvendit. Teksti i betimit rregullohet
me ligj.
Neni 96 [Ministritë dhe Përfaqësimi i Komuniteteve]
1. Ministritë dhe organet e tjera ekzekutive themelohen, sipas nevojës, për kryerjen e
funksioneve brenda kompetencave të Qeverisë.
2. Numri i anëtarëve të Qeverisë përcaktohet me aktin e brendshëm të saj.
3. Në Qeveri do të jenë së paku një (1) Ministër nga komuniteti Serb dhe një (1) Ministër nga
ndonjë komunitet tjetër joshumicë në Kosovë. Nëse janë më shumë se dymbëdhjetë ministra,
Qeveria do të ketë edhe një ministër të tretë, i cili përfaqëson një nga komunitetet joshumicë
në Kosovë.
4. Do të jenë së paku dy (2) zëvendësministra nga komuniteti Serb i Kosovës dhe dy (2)
zëvendësministra nga komunitete të tjera joshumicë në Kosovë. Nëse janë më shumë se
dymbëdhjetë (12) ministra, Qeveria do të ketë edhe një zëvendësministër të tretë, i cili
përfaqëson komunitetin Serb, dhe një (1) tjetër zëvendësministër, i cili përfaqëson një nga
komunitetet e tjera joshumicë në Kosovë.
5. Zgjedhja e këtyre ministrave dhe zëvendësministrave do të vendoset pas konsultimit me
partitë, me koalicionet ose grupet që përfaqësojnë komunitetet që nuk janë shumicë në
Kosovë. Nëse caktohen kandidatë jashtë deputetëve të Kuvendit të Kosovës, për këta
ministra e zëvendësministra kërkohet miratimi formal i shumicës së deputetëve të Kuvendit,
të cilët u përkasin partive, koalicioneve, nismave qytetare dhe kandidatëve të pavarur, të cilët
janë deklaruar se përfaqësojnë komunitetin në fjalë.
6. Kryeministri, zëvendëskryeministrat dhe ministrat e Qeverisë mund të zgjidhen nga deputetë
të Kuvendit të Kosovës ose nga persona të kualifikuar, që nuk janë deputetë të Kuvendit.
7. Papajtueshmëria e anëtarëve të Qeverisë lidhur me funksionet e tyre rregullohet me ligj.
Neni 97 [Përgjegjësia]
1. Qeveria, për punën e vet, i përgjigjet Kuvendit të Kosovës.
2. Kryeministri, zëvendëskryeministrat dhe ministrat mbajnë bashkëpërgjegjësinë për vendimet
që merr Qeveria, dhe përgjegjësinë individuale për vendimet që marrin në fushat e
përgjegjësive të tyre.
- 39 -
Neni 98 [Imuniteti]
Anëtarët e Qeverisë së Kosovës gëzojnë imunitet nga ndjekja penale, paditë civile dhe shkarkimi
për veprimet dhe vendimet brenda fushëveprimit të përgjegjësive të tyre si anëtarë të Qeverisë.
Neni 99 [Procedurat]
Mënyra e punës dhe procedurat e vendimmarrjes në Qeveri rregullohen me ligj dhe me
rregullore.
Neni 100 [Mocioni i Votëbesimit]
1. Mocioni i mosbesimit ndaj Qeverisë mund të ngrihet me propozimin e një të tretës (1/3) të të
gjithë deputetëve të Kuvendit.
2. Votëbesimin e Qeverisë mund ta kërkojë Kryeministri.
3. Mocioni i mosbesimit vihet në rendin e ditë të Kuvendit, jo më vonë se pesë (5) ditë e as më
herët se dy (2) ditë nga data e parashtrimit të tij.
4. Konsiderohet se mocioni i mosbesimit është pranuar, nëse për të kanë votuar shumica e të
gjithë deputetëve të Kuvendit të Kosovës.
5. Nëse mocioni i mosbesimit dështon, mocioni tjetër i mosbesimit nuk mund të ringrihet gjatë
nëntëdhjetë (90) ditëve të ardhshme.
6. Nëse mocioni i mosbesimit votohet për Qeverinë në tërësi, Qeveria konsiderohet në
dorëheqje.
Neni 101 [Shërbimi Civil]
1. Përbërja e shërbimit civil do të pasqyrojë shumëllojshmërinë e popullit të Kosovës, duke
marrë në konsideratë parimet e barazisë gjinore, të njohura ndërkombëtarisht.
2. Një Këshill i Pavarur Mbikëqyrës për shërbimin civil siguron respektimin e rregullave dhe
parimeve që rregullojnë shërbimin civil dhe i cili pasqyron diversitetin e popullit të
Republikës së Kosovës.
- 40 -
Kapitulli VII Sistemi i Drejtësisë
Neni 102 [Parimet e Përgjithshme të Sistemit Gjyqësor]
1. Pushteti gjyqësor në Republikën e Kosovë ushtrohet nga gjykatat.
2. Pushteti gjyqësor është unik, i pavarur, i drejtë, apolitik e i paanshëm dhe siguron qasje të
barabartë në gjykata.
3. Gjykatat gjykojnë në bazë të Kushtetutës dhe ligjit.
4. Gjyqtarët gjatë ushtrimit të funksionit të tyre duhet të jenë të pavarur dhe të paanshëm.
5. Garantohet e drejta për ankesë ndaj një vendimi gjyqësor, përveç nëse me ligj është
përcaktuar ndryshe. E drejta e përdorimit të mjeteve të jashtëzakonshme juridike, rregullohet
me ligj. Me ligj mund të lejohet e drejta për të referuar një rast në mënyrë të drejtpërdrejtë në
Gjykatën Supreme, dhe për të tilla raste nuk ka të drejtë ankese.
Neni 103 [Organizimi dhe Jurisdiksioni i Gjykatave]
1. Organizimi, funksionimi dhe jurisdiksioni i Gjykatës Supreme dhe i gjykatave të tjera,
rregullohen me ligj.
2. Gjykata Supreme e Kosovës është autoriteti më i lartë gjyqësor.
3. Të paktën pesëmbëdhjetë përqind (15%) e gjyqtarëve të Gjykatës Supreme, por jo më pak se
tre (3) gjyqtarë, do të jenë nga radhët e komuniteteve që nuk janë shumicë në Kosovë.
4. Kryetarin e Gjykatës Supreme të Kosovës e emëron dhe shkarkon Presidenti i Kosovës, nga
radhët e gjyqtarëve te Gjykatës Supreme, për mandat shtatëvjeçar, pa mundësi të riemërimit,
pas propozimit të Këshillit Gjyqësor të Kosovës për emërimin ose shkarkimin e saj/tij.
5. Kryetarët e të gjitha gjykatave të tjera emërohen në mënyrën e përcaktuar me ligj.
6. Të paktën pesëmbëdhjetë përqind (15%) e gjyqtarëve nga cilado gjykatë tjetër, e themeluar
me jurisdiksionin e apelit, por jo më pak se dy (2) gjyqtarë do të jenë nga radhët e
komuniteteve që nuk janë shumicë në Kosovë.
7. Gjykata të specializuara mund të themelohen me ligj kur kjo të jetë e nevojshme, por në asnjë
mënyrë nuk mund të themelohen gjykata të jashtëzakonshme.
- 41 -
Neni 104 [Emërimi dhe Shkarkimi i Gjyqtarëve]
1. Gjyqtarët i emëron, riemëron dhe shkarkon Presidenti i Republikës së Kosovës, me
propozimin e Këshillit Gjyqësor të Kosovës.
2. Përbërja e gjyqësorit pasqyron shumëllojshmërinë etnike të Kosovës dhe parimet e pranuara
ndërkombëtarisht të barazisë gjinore.
3. Përbërja e gjykatave pasqyron përbërjen etnike të jurisdiksionit territorial të gjykatës
përkatëse. Para dhënies së propozimit për emërim ose riemërim, Këshilli Gjyqësor i Kosovës
këshillohet me gjykatën përkatëse.
4. Gjyqtarët mund të shkarkohen nga funksioni për shkak të dënimit për një vepër të rëndë
penale ose për mosrespektimin e rëndë të detyrave.
5. Gjyqtarët kanë të drejtë të ankohen ndaj vendimit mbi shkarkimin drejtpërdrejt në Gjykatën
Supreme të Kosovës.
6. Gjyqtarët nuk mund të transferohen kundër vullnetit të tyre, përveç nëse është parashikuar
ndryshe me ligj, për shkak të funksionimit efikas të gjyqësorit ose masave disiplinore.
Neni 105 [Mandati dhe Riemërimi]
1. Mandati fillestar për gjyqtarët është trevjeçar. Në raste të riemërimit, mandati është i
përhershëm deri në moshën e pensionimit, sikurse është përcaktuar më ligj, përveç nëse
shkarkohet në pajtim me ligjin.
2. Kriteret dhe procedurat për riemërimin e një gjyqtari, përcaktohen nga Këshilli Gjyqësor i
Kosovës dhe ato mund të dallojnë në shkallë nga kriteret e përdorura për shkarkimin e
gjyqtarëve.
Neni 106 [Papajtueshmëria]
1. Gjyqtari nuk mund të ushtrojë ndonjë funksion në institucionet shtetërore jashtë gjyqësorit, të
jetë i përfshirë në ndonjë aktivitet politik ose ndonjë aktivitet tjetër të ndaluar me ligj.
2. Gjyqtarëve nuk u lejohet të marrin përgjegjësi ose të jenë bartës të funksioneve, të cilat në
çfarëdo mënyre, do të ishin në kundërshtim me parimet e pavarësisë dhe paanësisë së rolit të
gjyqtarit.
- 42 -
Neni 107 [Imuniteti]
1. Gjyqtarët, përfshirë edhe gjyqtarët porotë, gëzojnë imunitetin nga ndjekja penale, paditë
civile dhe shkarkimi nga funksioni, për vendimet e marra, votimin e bërë, mendimin e
shprehur dhe për veprimet e tjera të ndërmarra që janë brenda fushëveprimit të detyrave dhe
përgjegjësive të tyre si gjyqtarë.
2. Gjyqtarët, përfshirë edhe gjyqtarët porotë, nuk gëzojnë imunitet dhe mund të shkarkohen nga
funksioni, kur të kenë shkelur ligjin me qëllim.
3. Kur një gjyqtar akuzohet ose arrestohet, duhet të njoftohet pa vonesë Këshilli Gjyqësor i
Kosovës.